Ako logicky prejsť Japonsko? Koľko stojí rail pass a kedy sa mi ho oplatí rezervovať?
Kde si viem kúpiť ,,Japan rail pass“?
Treba povedať, že Japan Raill pass s ktorým môžeš cestovať po Japonsku si musíš zakúpiť dopredu. To znamená, že na tejto adrese https://www.japan-rail-pass.com/ si kúpiš rail pass, ktorý ti príde poštou domov za pár dní a následne si ho vymeníš na týchto adresách
Je len pár miest v Japonsku, kde si vieš zameniť svoju permanentku.
Sapporo – JR information desk, Travel servis center (east), Travel service center (south).
New Citose airport – JR information desk.
Sendai – Travel service center.
Niigata – Travel service center.
Narita Airport – terminál 1,2,3 – JR East travel service center.
Tokyo – JR East sevice center (Marunouchi north), Shinjuku – JR East sevice center (New south gate).
Haneda airport – JR East sevice cente.
Yokohama – Travel service center.
Nagoya – JR Tokai Tours Nagoya Office.
Osaka – Nippon travel service (Osaka station).
Kansai airport – Ticket Office.
Hiroshima – Ticket Office.
Takamatsu – Ticket Office.
Hakata – Ticket Office.
Koľko stojí ,,rail pass“?
Máš na výber z 3 možností:
7.dňový – 217 USD
14.dňový – 344 USD
21.dňový – 441 USD
Pozor! Od októbra sa cena rail pasov zvyšuje.
Existujú ešte takzvané ,,Green pass“, ktoré sú o 1/3 drahšie a ide o možnosť využívať biznis v šinkanzene. Aktuálny kurzový lístok nájdeš tu.
Kedy sa mi ,,rail pass“ oplatí kupovať?
Ak plánuješ veľa cestovať vlakmi. Ak chceš navštíviť len Tokio a Kyoto, kde cesta stojí od 6 000 yen, tak sa ti neoplatí kupovať permanentku. Rail pass sa vypláca, keď chceš prekonávať veľké vzdialenosti a chceš toho vidieť čo najviac.
Napríklad ,,rail pass“ bol pre mňa výhodnejší ako si prenajať auto. Autá tu nie sú drahé, ale sú veľké poplatky za diaľnicu, parkovné a s autom cesta trvá omnoho dlhšie. Šinkanseny sú aj výhodné v tom, že majú stanice takmer v centre mesta a dokonca sú časovo výhodnejšie ako lietadlá na trase Tokio – Osaka alebo Osaka – Hirošima.
Kde môžem využiť ,,rail pass“?
Na všetky šinkanseni okrem typu Nozomi (ide o najrýchlejší šinkazen – má menej zastávok oproti iným typom) a Mizuho.
Na takmer všetky vlaky JR (japonské železnice).
Lokálne autobusy prevádzkované JR.
Na trajekt na ostrov Mijadžima pri Hirošime.
Čo potrebujem na kúpu ,,rail passu“?
Je nutný cestovný pas a zaplatiť kreditnou kartou.
Čo potrebujem ešte vedieť?
Samotný preukaz ťa oprávňuje nastúpiť do všetkých vlakov do oddelenia ,,Non reserved“. Je lepšie ak si spravíš pred každým odchodom rezerváciu miesta na šinkansenovej stanici. Ak sú voľné miesta, rezervácia je zadarmo a tebe odpadá obava či budeš sedieť.Ďalšie doplňujúce informácie nájdeš aj na oficiálnej stránke.
7 dňový alebo aj iné číslo je bez tej bodky. Prečo 7.dňový?
Dada
Ja by som doplnila pár vecí:
1. Pokial si nie ste istí, či sa vám rail pass oplatí (porovnávate ceny vlakov a vašu trasu cez internet), trochu zaváži aj fakt, že ušetríte čas pri kúpe lístkov, keďže s rail passom idete rovno do vlaku
2. JR Pass neznamená, že platí automaticky na všetky vlaky v Japonsku. Viacero liniek bežných vlakov prevádzkujú súkromné spoločnosti a tam JR pass neplatí.
3. Ako píše Martin, prenajať si auto v Japonsku tiež celkom neodporúčam. My sme narazili na samé zápchy KDEKOĽVEK.
Boris
Ja som Japonsko navštívil na motorke zo Slovenska, trajektom z Vladivostoku do Sakaiminato. Za cca 2500km som zaplatil dialničné poplatky cez 300eur. A v okolí miest ako Osaka, Nara, Kyoto to bola riadna katastrofa, či už na dialnici alebo mimo nej.
Travelistan
Ahoj, tento rok sa rozšírili možnosti rail passu a je možnosť viac využiť železnice Každý rok je to jednoduchšie
Spravujte súhlas so súbormi cookie
Na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení používame technológie, ako sú súbory cookie. Robíme to na zlepšenie zážitku z prehliadania a na zobrazovanie personalizovaných reklám. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracúvať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže mať nepriaznivý vplyv na niektoré funkcie a vlastnosti.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
7 dňový alebo aj iné číslo je bez tej bodky. Prečo 7.dňový?
Ja by som doplnila pár vecí:
1. Pokial si nie ste istí, či sa vám rail pass oplatí (porovnávate ceny vlakov a vašu trasu cez internet), trochu zaváži aj fakt, že ušetríte čas pri kúpe lístkov, keďže s rail passom idete rovno do vlaku
2. JR Pass neznamená, že platí automaticky na všetky vlaky v Japonsku. Viacero liniek bežných vlakov prevádzkujú súkromné spoločnosti a tam JR pass neplatí.
3. Ako píše Martin, prenajať si auto v Japonsku tiež celkom neodporúčam. My sme narazili na samé zápchy KDEKOĽVEK.
Ja som Japonsko navštívil na motorke zo Slovenska, trajektom z Vladivostoku do Sakaiminato. Za cca 2500km som zaplatil dialničné poplatky cez 300eur. A v okolí miest ako Osaka, Nara, Kyoto to bola riadna katastrofa, či už na dialnici alebo mimo nej.
Ahoj, tento rok sa rozšírili možnosti rail passu a je možnosť viac využiť železnice Každý rok je to jednoduchšie